štvrtok 2. novembra 2017

Harry Potter a ohnivá čaša

J.K.Rowling 


Čítané: 9/2017
Počet strán: 710
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2001

Anotácia: Harry Potter je znovu na prázdninách u otravných Dursleyovcov. Chce sa od nich odpútať a tak sa zúčastní na Svetovom poháre v metlobale spolu s Hermionou, Ronom a Weasleyovcami. Okrem toho sa po sto rokoch na Rokforte pripravuje trojčarodejnícky turnaj a majú sa na ňom zúčastniť dve ďalšie čarodejnícke školy. Harry aj naďalej túži byť obyčajným štrnásťročným čarodejníkom. Má však smolu, lebo nieje obyčajný- dokonca ani podľa čarodejníckych meradiel. V jeho prípade to môže mať smrteľné následky.


No Dumbledore sa odrazu  odmlčal a všetkým bolo jasné, čo ho upútalo. Oheň v čaši znova očervenel, vyleteli z neho iskry. Odrazu dohora vyšľahol dlhý plameň a vyniesol ešte jeden kúsok pergamenu. Dumbledore ho dlhou rukou  automaticky zachytil. Potom natiahol ruku pred seba a uprene hľadel na meno napísané na ňom. Dlho bolo ticho, počas ktorého Dumbledore nespúšťal oči z kúska pergamenu a všetci v miestnosti zase hľadeli na Dumbledora. A vtedy si Dumbledore odkašľal a nahlas prečítal:
                                                                                         ,,Harry Potter" 


Tak ako každá ďalšia kniha aj táto bola niečím iným výnimočná, krásna a..... kúzelná. Nikdy som nechcela patriť medzi ostatných a teraz som sa pridala k potterhead 😀. Ale keď táto séria je taká super 💖.

 Už v momente zjavenia sa temného znamenia na svetovom pohári v metlobale, vedela som, že sa niečo zlé v tejto knihe stane, ale nečakala som, že až tak zlé ako návrat Toho-Koho-Netreba-Menovať. Veľmi ma prekvapilo keď sa Divooký Moody nechal oklamať a uväzniť na celý školský rok. A keď  sa stalo to, tá vec!!! No proste koniec, také prekvapenie, sklamanie, zmiešané pocity, keď z ohnivej čaše vyletelo  Harryho meno no proste...

Ale, páčilo sa mi, že si so Cedricom pomohli aj keď stáli proti sebe ako dvaja súperi, aj napriek tomu si pomohli a aj ten koniec, keď sa o Trojčarodenícky turnaj chceli podeliť, no bohužiaľ oni nemohli tušiť, že je to pasca Toho-koho-netreba-menovať.  Hermiona ma trošku sklamala, ale aj potešila, bola taká naivná, keď si myslela, že sama dokáže oslobodiť všetkých domácich škriatkov, ale ja by som asi spravila to isté💖. 

Tejto knihe by som dala 5* z 5* 💓💓


  Nessi.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára